Vítejte u sedmnáctého vydání Budoucnost práce.
Dnes se zaměříme na téma: PROČ se zaměřit na zkušenosti zaměstnanců?
V minulých newsletterech jste si mohli přečíst: CO je těžištěm digitální spolupráce , JAK úspěšně přivést lidi zpět do kanceláře? , Odkud se berou dobré nápady?, JAK vytvořit a rozvíjet vysoce výkonné hybridní týmy?, JAK na změnu povahy práce a vzestup spolupracujících týmů?, PROČ mít rád svou práci?, JAK rozlišit pojem flexibilita vs. autonomie?, PROČ na zaměstnanecké zkušenosti a pracovním zážitku záleží?, PROČ změnit, předefinovat, re-designovat, re-konfigurovat PRÁCI?, Kdybychom vs. Abychom a BUDOUCNOST PRÁCE?, PROČ je digitální gramotnost důležitá?, JAK lídři a manažeři ovlivňují pocity a chování svých lidí?, JAK na agilní a flexibilní pracovní prostory?, Lidé na prvním místě?, JAK by mohl vypadat svět práce v roce 2023...? a Budoucnost práce je emocionální.
Covid19 změnil způsoby, JAK pracujeme a současně umožnil lidem vykonávat práci z domova, z kanceláře nebo odkudkoli. Zatímco hybridní způsob práce má své výhody mnoho společností se obává jeho negativních dopadů. CO se dá dělat?
Nastal čas, aby organizace přehodnotily svou firemní kulturu a začaly se mnohem více zaměřovat a starat o své lidi. Pokud se nyní nebudete starat o své lidi, prohrajete.
Společnosti a jejich leadeři musí společně předefinovat své myšlení. Místo toho, abychom se ptali, PROČ lidé nepřijdou do kanceláře, měli bychom se ptát, PROČ zůstávají doma. Odpověď obvykle zní: úspora času, úspora nákladů na cestování a celkové pohodlí.
Společnosti a lídři kteří investují do zaměstnaneckých zkušeností mají 11,5krát vyšší pravděpodobnost, že se o ně budou zajímat talentovaní lidé. Dále mají více než dvakrát vyšší pravděpodobnost, že se objeví v seznamu nejinovativnějších společností. To vše ovlivňuje udržení stávajících zaměstnanců, zákazníků, obchodních partnerů a v konečném důsledku také návratnost investic.
Pokud společnosti chtějí, aby se jejich lidé chtěli do kanceláře rádi a častěji vracet musí udělat následující kroky.
1. Poslouchejte své lidi. JAK můžete vědět, CO lidé opravdu chtějí, pokud se jich nezeptáte? Aktuální potřeby a motivace každého člověka jsou jiné, proto je důležité jim porozumět. Možná se starší, zkušenější lidé nechtějí vrátit, ale co když jim dáte možnost setkávat se s mladou generací, aby je mentorovali a ovlivňovali jejich další budoucnost.
2. Přehodnoťte svůj prostor. Důvody, PROČ do kanceláře přijít, se dramaticky změnily, ale nezměnili jsme dostatečně samotnou kancelář. Lidé si zvykli pracovat v nejrůznějších pracovních prostředích. Přemýšlejte o svých prostorách inovativně a vytvářejte inspirativní místa, KDE se lidé mohou socializovat, spolupracovat, odpočívat a soustředit se. Vytvořte inovativní a pulzující kancelářské prostory a místa určená pro kreativní spolupráci.
3. Učte se od hotelů. Hotely nabízejí svým zákazníkům zážitek – snídaně zdarma, parkování zdarma, regionální karty v ceně ubytování, vstupenky na představení atd. PROČ tuto možnost nevyužít ve firemních pracovních prostorech? Chcete, aby se lide rádi vraceli? Musíte lidem zprostředkovat zcela nové pracovní zážitky, které budou pozitivně ovlivňovat jejich emoce a přispívat ke společenským lidským vztahům.
4. Vraťte se ke svému „PROČ“ a žijte podle svých hodnot. Společnosti se musí vrátit ke svému „PROČ“ a spojit s ním své hodnoty. Tyto hodnoty musíte opravdu žít a vytvářet firemní kulturu, která uvnitř zdí pozitivně rezonuje, což se promítne do pracovních zážitků ve vaši kanceláři. Pokud lidé věří vaši vizi, budou se chtít vrátit a pracovat v kanceláři.
5. Vytvářejte zážitkové zkušenosti. Soustřeďte se na vytváření fantastických zaměstnaneckých zkušeností. Zde je jeden příklad. Říkejte svým lidem, aby se usmívali nebo dělejte se svými lidmi společně kroky, během kterých se neubráníte usmívat se navzájem. Tímto způsobem vyřešíte nejen váš problém s hybridním způsobem práce, ale současně zlepšíte výkon, přilákáte nové talenty, udržíte si stávající zaměstnance a zvýšíte ziskovost a inovace.
Svět se mění a s ním i způsoby práce, pracovní prostory, technologie a lidé. Přihlaste se k odběru newsletteru Budoucnost práce, abyste se dozvěděli více o měnící se povaze práce nebo se se mnou spojte prostřednictvím LinkedIn.
Úvodní fotografie a video pochází z projektu STÄUBLI. Doprovodné vizualizace jsou vlastněny společností AV MEDIA SYSTEMS ve spolupráci s Jiri Platek